‘Watersportdag Katwijk een succes!’

Gert Varkevisser —  10 september 2016

Vandaag op bezoek geweest bij de eerste Watersportdag in Katwijk. Met het schitterende weer, een gezellige sfeer en veel mensen op en rond het water, mag dit nieuwe evenement in onze gemeente wel een succes worden genoemd. Op de Oude Rijn, bij de jachthaven en op het terrein van Hoogheemraadschap Rijnland konden inwoners en toeristen kennis maken met de vele watersportverenigingen en -bedrijven die Katwijk rijk is.

watersportdag-1

Bij de jachthaven trof ik een aantal enthousiaste organisatoren, waaronder de initiatiefnemers Jan en Carry Hoek van Skuytevaert. We haalden herinneringen op van anderhalf jaar geleden toen we met een aantal watersportpartijen bijeen kwamen in een zaaltje in het gemeentehuis. We waren het al snel met elkaar eens: in Katwijk moet er meer aandacht komen voor de watersport, de waterrecreatie en het watertoerisme. Water is een van de factoren die Katwijk tot een unieke en prachtige gemeente maakt. De Noordzee, de Uitwatering, de Oude Rijn, ze maken Katwijk bijzonder. De inwoners van Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg kunnen er heerlijk van genieten en ondernemers kunnen het benutten om mensen naar Katwijk te trekken en zodoende werkgelegenheid creëren. Ook de watersportverenigingen en watersportbedrijven zagen kans om elkaar te versterken en sloegen de handen ineen. Eerst kwamen ze enthousiast vertellen tijdens een avond voor de gemeenteraad over de kansen die er lagen om het waterrijke Katwijk beter op de kaart te zetten en niet veel later werden de plannen voor de Watersportdag gesmeed.

Gert Varkevisser

Gert Varkevisser (37 jaar) is getrouwd en heeft een zoon en een dochter. Na zijn studie Bestuurskunde aan de Universiteit van Leiden is Gert sinds 2002 werkzaam bij de Rijksoverheid. Sinds 27 oktober 2011 is Gert toegetreden tot de gemeenteraad van Katwijk.