Beleef het water, kom naar de Watersportdag!

Gert Varkevisser —  5 september 2016

Zaterdag 10 september is de eerste Watersportdag in de gemeente Katwijk. Heel gaaf! Ik ben er trots op dat zoveel (watersport)verenigingen de handen ineen hebben geslagen om een mooi waterspektakel te organiseren. Tussen 11.00 en 16.00 uur worden tal van activiteiten georganiseerd op de Oude Rijn, tussen de Jachthaven en de Uitwatering. Kom kijken en beleef het water! Check nu alvast het programma op www.watersportdagkatwijk.nl of op Facebook ‘Watersportdag Katwijk’.

poster watersportdag

Katwijk is een waterrijke gemeente en toch wordt dat weinig gepromoot. Er is veel aandacht voor strand, zee en duinen, maar de aandacht voor waterrecreatie en watersport is minimaal, constateerde ik vorig jaar. Het was aanleiding om met veel organisaties op gebied van waterrecreatie en watersport in gesprek te gaan. Niet alleen met Katwijkse clubs, maar ook met regionale en landelijke organisaties. Alle organisaties erkenden dat het waterrijke Katwijk meer op de kaart moest worden gezet. Tijdens een door mij georganiseerde avond voor de gemeenteraad over de waterrecreatie en watersport in Katwijk, is door een aantal watersportpartijen de handschoen opgepakt. Het idee voor een watersportdag is toen ontstaan en door een aantal enthousiaste watersporters opgepakt en uitgewerkt. Klasse!

Gert Varkevisser

Gert Varkevisser (37 jaar) is getrouwd en heeft een zoon en een dochter. Na zijn studie Bestuurskunde aan de Universiteit van Leiden is Gert sinds 2002 werkzaam bij de Rijksoverheid. Sinds 27 oktober 2011 is Gert toegetreden tot de gemeenteraad van Katwijk.