Gerard Mostert jr. nieuwe fractievoorzitter ChristenUnie

Gert Varkevisser —  2 februari 2016

Deze week is Gerard Mostert jr. verkozen tot nieuwe fractievoorzitter van de ChristenUnie. Hij volgt daarmee Atie Kuijt op, die na twee jaar het fractievoorzitterschap overdraagt.
AtieGerardjr
Na de verkiezingen in 2014 werd Klaas Jan van der Bent wethouder namens de ChristenUnie en heeft hij het fractievoorzitterschap neergelegd. De fractie heeft toen unaniem gekozen voor Atie Kuijt als fractievoorzitter vanwege haar jarenlange ervaring in de gemeentepolitiek. “Op dat moment hadden we een nieuwe fractie met jonge mensen en een aantal nieuwe gezichten. Met mijn ervaring kon ik de nieuwe fractie leiden. Intussen zijn we twee jaar verder, is de fractie sterk gegroeid en vind ik het tijd om het fractievoorzitterschap over te dragen. Ik blijf wel lid van de fractie en wil mij enthousiast blijven inzetten voor bewoners en organisaties in onze gemeente.” Aldus Kuijt.

Gerard Mostert jr. heeft zich beschikbaar gesteld voor het fractievoorzitterschap en kreeg unaniem het vertrouwen van de fractie: “Ik zie het als een grote verantwoordelijkheid om de fractie van de ChristenUnie in onze gemeente te leiden. Gelukkig hebben we een geweldig fractieteam. Samen met hen wil ik mij, ook in mijn nieuwe functie, inzetten voor heel Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg”, aldus de nieuwe fractievoorzitter. “En dat doen we als partij in het geloof dat wij ons mooie werk mogen doen met Gods hulp.”

Gerard Mostert jr. is 26 jaar en getrouwd met Anniek Mostert-Tel. Samen zijn ze lid van de Gereformeerde Kerk Vrijgemaakt. Sinds 2011 is hij lid van de gemeenteraad. Mostert is werkzaam als educatief medewerker bij ProDemos in Den Haag. ProDemos is het ‘Huis voor democratie en rechtsstaat’. ProDemos legt uit wat de spelregels zijn van de democratie en rechtstaat. Daarnaast is hij actief als muzikant bij de Floraband en voorzitter van de commissie gemeenteschetsen bij de Bijbelstudiebond.

Gert Varkevisser

Gert Varkevisser (37 jaar) is getrouwd en heeft een zoon en een dochter. Na zijn studie Bestuurskunde aan de Universiteit van Leiden is Gert sinds 2002 werkzaam bij de Rijksoverheid. Sinds 27 oktober 2011 is Gert toegetreden tot de gemeenteraad van Katwijk.