ChristenUnie: koopzondag ongewenst

Geesje Haasnoot-de Mooij —  7 oktober 2015

De ChristenUnie heeft zich afgelopen raadsvergadering samen met CDA, SGP en Kies Katwijk duidelijk uitgesproken tegen de koopzondag. “De ChristenUnie is pertinent tegen koopzondagen”, zei raadslid Geesje Haasnoot-de Mooij. “Het vierde gebod uit de Bijbel is ons heilig. De aantasting van een collectieve rustdag, de zondag, is voor de ChristenUnie onbespreekbaar.”

ZondagWSMedia

Ook vanuit economisch perspectief is het onverstandig om de koopzondag toe te staan. Voor het midden- en kleinbedrijf kan de koopzondag juist funest zijn. De (kleine) ondernemer in Katwijk werkt vaak al zes dagen per week. Die kan niet opboksen tegen grote ketens van buitenaf. Haasnoot-de Mooij: “De ChristenUnie wil niet dat grote ketens hier in Katwijk het straatbeeld zullen beheersen. Veel lokale ondernemers zijn ook fel tegen de koopzondag. De zondagsopenstelling zou wel eens de ondergang van de middenstand in onze gemeente kunnen zijn. Daar moeten we voor waken.”

Geesje Haasnoot-de Mooij