ChristenUnie Katwijk bezoekt asielzoekerscentrum

Gert Varkevisser —  20 april 2015

Vrijdag 17 april is de ChristenUnie-fractie op bezoek geweest bij het asielzoekerscentrum Katwijk. Nu er zoveel te doen is over asielzoekers en Katwijk zo’n 1200 asielzoekers opvangt, is het goed om de situatie ter plaatse te bekijken. De fractieleden werden rondgeleid door de locatiemanager en een woonbegeleider.

azc katwijk

Gesproken is over de wijze van opvang, de huisvesting, de veiligheid en de onderlinge omgang tussen de diverse groepen asielzoekers. Ook de integratie van asielzoekers in de Katwijkse samenleving en het werk dat de Interkerkelijke Werkgroep Asielzoekers Katwijk (IWAK) doet, kwam ter sprake. De ChristenUnie betrekt alle informatie bij de keuze die de gemeenteraad in de loop van dit jaar moet maken over de vraag of Katwijk een permanent asielzoekerscentrum moet krijgen. De termijn van het huidige, tijdelijke asielzoekerscentrum loopt eind 2015 af.

Zelf een kijkje nemen?
Wilt u zelf eens het asielzoekerscentrum in Katwijk bezoeken? Dat kan. Op 13 juni is er een open dag.

Gert Varkevisser

Gert Varkevisser (37 jaar) is getrouwd en heeft een zoon en een dochter. Na zijn studie Bestuurskunde aan de Universiteit van Leiden is Gert sinds 2002 werkzaam bij de Rijksoverheid. Sinds 27 oktober 2011 is Gert toegetreden tot de gemeenteraad van Katwijk.