ChristenUnie bezoekt nieuwe locatie Voedselbank

Gert Varkevisser —  15 december 2014

Eind november is de Voedselbank verhuisd van Katwijk naar Rijnsburg. Atie Kuijt en Gert Varkevisser brachten namens de ChristenUnie een bezoek aan de nieuwe locatie aan het Noordeinde. Atie Kuijt: “Een jaar geleden waren we op werkbezoek bij de Voedselbank aan het Cleijn Duinplein en constateerden we dat de ruimte veel te klein was. Nadat we het College hadden gevraagd naar de mogelijkheden voor een grotere locatie, is Dunavie met deze ruimte gekomen. Het is een prachtige locatie!”

voedselbank

Aanleiding voor de verhuizing was een nijpend tekort aan ruimte vanwege de toename van het aantal huishoudens dat een voedselpakket krijgt. Het aantal huishoudens dat gebruik maakt van de Voedselbank is het afgelopen jaar opnieuw gestegen naar zo’n 145. Dat zijn ongeveer 350 mensen, waarvan de helft kinderen zijn. Marleen van der Gugten, coördinator van de Voedselbank, laat vol trots de werk- en opslagruimtes. “Het is momenteel topdrukte, zo vlak voor de Kerst. We zijn niet alleen bezig met de wekelijkse voedselpakketten, maar ook met kerstpakketjes. We prijzen ons gelukkig met alle hulp van particulieren, winkels, bedrijven, verenigingen en kerken.” Naast voedsel krijgt de Voedselbank ook kleding en speelgoed. Een jong stel komt net een bak vol speelgoed brengen en een mevrouw komt namens een school een aantal kunstkerstbomen afleveren.

De ChristenUnie is blij dat de Voedselbank deze ruime locatie van Dunavie heeft aangeboden gekregen. De vrijwilligers kunnen hierdoor makkelijker werken en de locatie voldoet beter aan allerlei regels inzake veiligheid en hygiëne. Ook is de ChristenUnie dankbaar voor alle hulp en vrijwillige inzet die velen uit Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg bieden.

Gert Varkevisser

Gert Varkevisser (37 jaar) is getrouwd en heeft een zoon en een dochter. Na zijn studie Bestuurskunde aan de Universiteit van Leiden is Gert sinds 2002 werkzaam bij de Rijksoverheid. Sinds 27 oktober 2011 is Gert toegetreden tot de gemeenteraad van Katwijk.