ChristenUnie: dienstverlening gemeente Katwijk moet beter!

Geesje Haasnoot-de Mooij —  5 juni 2014

Ieder jaar informeert de burgemeester de inwoners van Katwijk over de kwaliteit van dienstverlening in de gemeente Katwijk. Dit doet hij door middel van het burgerjaarverslag. In de raadsvergadering van 15 mei jl. werd het verslag door de verschillende partijen met burgemeester Wienen besproken.
imageDe gemeente Katwijk heeft de ambitie de beste dienstverlener van Nederland te worden. Uit onderzoek is gebleken dat Katwijk op de zevende positie staat op de rangrijst van 54 deelnemende gemeenten. Dit is natuurlijk een mooi resultaat, maar er is nog veel werk aan de winkel om te groeien naar de eerste positie. De ChristenUnie heeft een aantal punten uitgelicht en aan de burgemeester voorgelegd.

Zo wordt 25% van de fysieke post niet binnen de termijn van drie weken inhoudelijk beantwoord. Sinds 2012 is hier geen verbetering zichtbaar. Ook zijn er beduidend meer klachten ingediend over de dienstverlening van de gemeente Katwijk ten opzichte van andere jaren. Een ander belangrijk punt is dat er sinds 2010 minder afval wordt gescheiden door de inwoners.
De ChristenUnie vindt het belangrijk dat beantwoording van de post sterk verbeterd wordt, de knelpunten in de dienstverlening moeten worden opgelost en omdat zorg voor natuur en milieu een verantwoordelijkheid is voor ons allemaal zal de gemeente afvalscheiding actief moeten stimuleren.

Naar aanleiding van deze kritische geluiden belooft burgemeester Wienen binnenkort een plan van aanpak te presenteren. Hierin zal te lezen zijn hoe de gemeente Katwijk doelgericht wil komen tot verbetering in haar dienstverlening. De ChristenUnie is benieuwd naar het plan van aanpak en zal deze ontwikkeling kritisch blijven volgen.

Geesje Haasnoot-de Mooij

Posts

Poll

Heeft u andere ideeën over het cultuurhuis? Discussieer met ons mee op onze Facebookpagina of laat uw reactie achter op deze website.