Christelijke politiek maakt het verschil!

Gert Varkevisser —  11 maart 2014

Christelijke politiek doet er toe, het is springlevend en het maakt duidelijk verschil in onze samenleving. Dat was de boodschap van Tweede Kamerlid Gert Jan Segers van de ChristenUnie. Segers was afgelopen vrijdag met de lokale ChristenUnie mee op werkbezoek.

image

“Houd van je dorp en zet je in voor haar bloei en vrede, want dat is ook goed voor al haar inwoners”, zei Segers met een verwijzing naar de Bijbel waarin God zijn volk in ballingschap opriep om zich in te zetten voor de stad waar ze waren. God zegt daarbij ook dat hij voor mensen een hoopvolle toekomst heeft en hen vrede wil geven en geen onheil. Zo staat de ChristenUnie er ook in. Geen onheilsboodschappen, geen jammerklachten en tobberigheid. Als navolgers van Christus hebben we een boodschap van hoop, van herstel, van gerechtigheid en trouw. Mensen van de ChristenUnie willen hun geloof niet bewaren voor de kerk of thuis, maar juist ook hun handen uit de mouwen steken voor elke Katwijker, Rijnsburger en Valkenburger.

Verantwoordelijkheid nemen
Segers maakte duidelijk dat christelijke politiek van grote invloed is en duidelijk verschil maakt. De afgelopen tijd heeft de ChristenUnie veel zaken kunnen veranderen ten gunste van gezinnen, kinderen en kwetsbare groepen. De financiële positie van gezinnen werd verbeterd, de dramatische financiële regeling voor weduwen en weduwnaars ging van de baan, kleine scholen werden open gehouden, er werd extra geld geregeld voor (passend) onderwijs, banen werden behouden en pensioenplannen werden verbeterd. “De ChristenUnie wil niet aan de kant staan roepen dat het verkeerd gaat en vervolgens geen verantwoordelijkheid nemen. Als we zo te werk gaan, dan zijn we ook verantwoordelijk voor de weg die anderen dan inslaan en waar wij geen heil in zien”, zei Segers.

Appeltaart
De lokale ChristenUnie heeft Segers meegenomen naar de markt en naar Vlietstede om te spreken met inwoners over de ontwikkelingen in de zorg. Ook werd een appeltaart bezorgd bij een jong echtpaar met kinderen dat mantelzorg verleent aan hun buurvrouw. Tot slot werd een bezoek gebracht aan het kustwerk Katwijk en de toren van de Oude Kerk.

Gert Varkevisser

Gert Varkevisser (37 jaar) is getrouwd en heeft een zoon en een dochter. Na zijn studie Bestuurskunde aan de Universiteit van Leiden is Gert sinds 2002 werkzaam bij de Rijksoverheid. Sinds 27 oktober 2011 is Gert toegetreden tot de gemeenteraad van Katwijk.