Wethouder Mostert ontvangt nieuwe mantelzorggids

Gert Varkevisser —  14 januari 2014

Tijdens een bijeenkomst voor mantelzorgers op 13 januari j.l., georganiseerd door Topaz Overduin, overhandigde mantelzorgconsulente Annabel Gerritsen het eerste exemplaar van de mantelzorggids aan Wethouder Mostert.

overhandiging mantelzorggids

Als mantelzorger heb je soms een hoop te verwerken. Om de zorg goed te kunnen blijven doen, moet je als mantelzorger dus niet alleen goed voor je naaste zorgen, maar zeker ook voor jezelf. Met deze gids hopen wij u als mantelzorger hiermee op weg te helpen. Hij staat vol met informatie over professionele hulp, vrijwilligersorganisaties, regelingen, vergoedingen en handige websites waar u hulp of informatie kunt vinden. Alle geregistreerde mantelzorgers ontvangen deze gids per post. Wilt u deze gids ook ontvangen, registreert u zich als mantelzorger bij het Steunpunt. De gids zal binnenkort ook online staan op onze website www.mantelzorgsteunpunt.nl.

Zorgt u meer dan acht uur per week, of langer dan drie maanden voor een chronisch ziek, gehandicapt of hulpbehoevend familielid, vriend of buur? Dan bent u mantelzorger. Als mantelzorger komt er veel op u af. Het kost tijd en energie om de zorg af te stemmen, praktische zaken te regelen en zelf in balans te blijven.

Onze mantelzorgconsulent Annabel Gerritsen biedt u een luisterend oor. Het Steunpunt Mantelzorg geeft informatie en advies en organiseert cursussen en themabijeenkomsten om u te ondersteunen. Iedere dinsdag van 10.00-11.30 uur is het spreekuur. U kunt zonder afspraak langskomen op de Hofstraat 13 d in Rijnsburg . Op dinsdag, woensdag en donderdag zijn wij telefonisch te bereiken van 9.00-14.00 uur via tel.nr.: 071-7600311. Meer informatie vindt u op www.mantelzorgsteunpunt.nl of per mail via info@mantelzorgsteunpunt.nl.

(Bron: persbericht Steunpunt Mantelzorg Katwijk, Rijnsburg, Valkenburg)

Gert Varkevisser

Gert Varkevisser (37 jaar) is getrouwd en heeft een zoon en een dochter. Na zijn studie Bestuurskunde aan de Universiteit van Leiden is Gert sinds 2002 werkzaam bij de Rijksoverheid. Sinds 27 oktober 2011 is Gert toegetreden tot de gemeenteraad van Katwijk.