ChristenUnie pleit voor sloepen bij Zwaaikom

Claudia Noort-Verhoeff —  23 december 2013

Sinds jaar en dag zoekt de ChristenUnie – en het merendeel van de gemeenteraad – naar meer afmeervoorzieningen voor recreatievaart, zoals sloepen. Het Prins Hendrikkanaal is zeer geschikt voor afmeervoorzieningen, vooral bij de Zwaaikom.

zwaaikom katwijk

De reden dat ze op deze plek nooit zijn gerealiseerd, is dat de boten van Rederij Triton ook door het kanaal moeten. Deze boten zijn zo groot en lang dat het gevaarlijk is om daarnaast sloepen en andere boten te laten varen. En veiligheid gaat natuurlijk voor. Maar omdat Rederij Triton sinds de zomer van 2013 nog maar met één boot (voorheen drie) door het kanaal vaart, komen mogelijkheden dichterbij. Reden om in gesprek te gaan met de rederij om te kijken of recreatieve voorzieningen aan de kop van het kanaal gerealiseerd kunnen worden.

De ChristenUnie hoopt dat dit nieuwe overleg ertoe zal leiden dat een lang gekoesterde wens in vervulling zal gaan. Want dan is het mogelijk om met je sloep of motorboot naar de Zwaaikom te varen. De ChristenUnie ziet de drukte in de Zwaaikom met vele bootjes, volle terrassen en veel gezelligheid al voor zich! En daarmee ook nog gratis een flinke impuls voor de Katwijkse ondernemers in de Zwaaikom. De ChristenUnie volgt het overleg op de voet!

Claudia Noort-Verhoeff

Claudia Noort-Verhoeff is bestuurskundige, is getrouwd en heeft twee dochters. De afgelopen twee jaar was ze als raadslid actief binnen de commissie welzijn. Overtuigd dat de politiek echt bij haar past wil ze met de ervaring die ze nu al heeft graag de komende jaren binnen de gemeente Katwijk opbouwen en uitbouwen met de nodige creativiteit.