ChristenUnie op bezoek bij Rijnsburgse Boys

Gert Varkevisser —  18 april 2013

Zaterdag 13 april zijn enkele leden van de ChristenUnie-fractie op werkbezoek geweest bij voetbalvereniging Rijnsburgse Boys. Bestuursleden Cees Driebergen en Peter van Tilburg van Rijnsburgse Boys ontvingen Klaas Jan van der Bent, Ton de Vries en Gert Varkevisser van de ChristenUnie. Aanleiding voor het werkbezoek is de wens van Rijnsburgse Boys om naast de reeds geplande vervanging van de velden 2, 3 en 4, gelijktijdig het jeugdveld te voorzien van kunstgras met verlichting en het vervangen van het hekwerk langs enkele velden. De ChristenUnie wilde hier meer over weten en de situatie ter plekke bekijken.

werkbezoek RBB

Vervanging velden
De vervanging van veld 2 (van wetra naar kunstgras) staat gepland in 2013 en de vervanging van de kunstgrasvelden 3 en 4 staat gepland in 2014. De levensduur van deze velden is ten einde. Met name veld 2 is hard aan vervanging toe. Het bestuur van Rijnsburgse Boys heeft aangegeven dat voor het reeds geraamde investeringsbedrag voor de vervanging van de velden 2, 3 en 4, ook het jeugdveld van kunstgras met verlichting kan worden aangelegd en enkele hekken kunnen worden vervangen. Er zou een aanbestedingsvoordeel kunnen optreden als het jeugdveld tegelijkertijd met veld 3 en 4 wordt voorzien van kunstgras.

Voordeel van kunstgras is dat het intensiever kan worden bespeeld. Kunstgrasvelden vergen ook minder onderhoud, gaan langer mee en zijn na een paar dagen vorst of regen – in tegenstelling tot natuurgras – gewoon bespeelbaar. Het zal daardoor minder voorkomen dat er afgelastingen zijn. Tot slot wordt kunstgras altijd aangelegd met verlichting zodat ook ’s avonds op deze velden kan worden getraind of worden gespeeld.

Win-win-situatie
De ChristenUnie vindt het voorstel van het bestuur een slimme zet. Het is goedkoper om alles in 1x keer te doen. En er kan meer worden gerealiseerd met hetzelfde geld. De ChristenUnie zal dan ook in de raadsvergadering van 18 april het college verzoeken het plan van Rijnsburgse Boys uit te voeren. Hiermee is (met name de jeugd van) Rijnsburgse Boys geholpen en spaart de gemeente geld uit. Een win-win-situatie.

Extra parkeervakken
Tot slot heeft de ChristenUnie inmiddels vragen gesteld aan de gemeente over de mogelijkheid om snel tot uitbreiding te komen van het aantal parkeervakken. Aan de zijkant van het sportpark ligt een kleine parkeerstrook. Daar is nog ruimte voor zo’n 50 extra parkeervakken door gebruik te maken van een loze groenstrook. De aanleg kan eenvoudig en goedkoop worden uitgevoerd. Rijnsburgse Boys is ook daar erg mee geholpen.

Gert Varkevisser

Gert Varkevisser (37 jaar) is getrouwd en heeft een zoon en een dochter. Na zijn studie Bestuurskunde aan de Universiteit van Leiden is Gert sinds 2002 werkzaam bij de Rijksoverheid. Sinds 27 oktober 2011 is Gert toegetreden tot de gemeenteraad van Katwijk.