Nieuwe BOB-campagne in najaar

Gert Varkevisser —  21 februari 2013

In het najaar start in Katwijk een nieuwe BOB-campagne bij sportverenigingen. De campagne is bedoeld om het rijden onder invloed na (bezoek aan) sportwedstrijden te verminderen en de verkeersveiligheid te vergroten.

image

De gemeente heeft in antwoord op vragen van de ChristenUnie aangegeven dat de succesvolle campagne uit 2012 een vervolg krijgt in 2013.

De BOB-campagne startte in maart 2012 in de Duin- en Bollenstreek. De ChristenUnie heeft toen gevraagd om de campagne ook in Katwijk in te zetten. Dat is gebeurd. Veel sportverenigingen in Katwijk deden aan de campagne mee.

De BOB-campagne was vorig jaar in de regio een succes:
– een toename van 9% van de bezoekers die nuchter naar huis toe reden;
– meer dan een halvering van bezoekers die flink boven de alcohollimiet bliezen;
– bijna alle sportclubs deden mee en waren enthousiast.

Het is nog niet duidelijk welke Katwijkse sportverenigingen dit jaar meedoen. De verwachting is dat minimaal dezelfde verenigingen meedoen als vorig jaar. De ChristenUnie is blij met de nieuwe BOB-campagne en de betrokkenheid van de gemeente en de sportverenigingen. De campagne is een nuttig middel dat bijdraagt aan het bevorderen van verantwoord alcoholgebruik en het terugdringen van verkeersongevallen door alcohol.

Gert Varkevisser

Gert Varkevisser (37 jaar) is getrouwd en heeft een zoon en een dochter. Na zijn studie Bestuurskunde aan de Universiteit van Leiden is Gert sinds 2002 werkzaam bij de Rijksoverheid. Sinds 27 oktober 2011 is Gert toegetreden tot de gemeenteraad van Katwijk.