Beleid, beleid en nog eens beleid

Gerard Mostert jr. —  17 december 2012

In de gemeenteraad praten we heel veel over beleid. Jeugdbeleid, ouderenbeleid, groenbeleid, parkeerbeleid enz. enz. Maar wat doe we ermee? Als het even niet uitkomt is beleid ineens niet belangrijk.

parkeerbord

Uiteraard kun je wel eens van je beleid afwijken als daar goede argumenten voor zijn. Maar zijn die er altijd?

Als je beleid vaststelt praten we als gemeenteraad over de vraag wat we belangrijk vinden. Een duurzaam beleid als het gaat over nieuwe lantaarnpalen, vinden we allemaal belangrijk, maar als het puntje bij het (lantaarn)paaltje komt kiezen we toch voor een goedkopere oplossing die iets minder duurzaam is. Wat is beleid waard? Dat vraag ik me wel eens af. Ook afgelopen maandag weer tijdens de behandeling van het bestemmingsplan Haven fase 3b west. We hebben een parkeernormenbeleid maar daar houden we ons niet aan omdat we dan minder huizen kunnen bouwen. Daarom zijn er minder parkeerplekken dan we eigenlijk zouden moeten hebben volgens ons eigen parkeerbeleid…

Gerard Mostert jr.

Mijn naam is Gerard Mostert, ik ben 27 jaar, en ik werk bij ProDemos in Den Haag als educatief medewerker en coach. Ik ben actief in het Rijnsburgse verenigingsleven als muzikant bij de Flora Band. De ChristenUnie is mijn partij omdat wij bouwen aan een toekomst voor Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg. Ik wil mij inzetten voor een gemeente die ambitie heeft om de schepping te onderhouden en bewaren. Werkgelegenheid is enorm belangrijk, jongeren kunnen nauwelijks aan een baan komen, en wij moeten als gemeente de faciliteiten bieden om nieuwe werkgelegenheid aan te trekken. In mijn politieke werk geeft Gods woord mij het fundament waarop ik mijn steentje bij kan dragen.