Wie wordt vrijwilliger van het jaar?

Gert Varkevisser —  25 september 2012

Op 7 december vindt de jaarlijkse vrijwilligersdag plaats. Kent u een vrijwilliger die het verdient om in het zonnetje gezet te worden? Geef hem of haar dan op voor de vrijwilligersprijs! Dit kan tot 1 november.

Iedere vrijwilliger die zich inzet in Katwijk of vanuit een Katwijkse vrijwilligersorganisatie, komt in aanmerking voor de prijs. De jaarlijkse vrijwilligersdag wordt georganiseerd om te laten blijken dat het al het vrijwilligerswerk gewaardeerd wordt en om de vrijwilligers in de schijnwerpers te zetten.

In elke wijk is het prijs
“In elke wijk is het prijs” dit jaar. De jurering ligt in handen van de wijkraden. Zij stellen elk hun top 3 samen uit alle genomineerde vrijwilligers voor hun wijk. Per wijk wordt een winnaar gekozen. De vrijwilligersprijs wordt uitgereikt door de burgemeester. De vrijwilligers die een plaats in de top drie veroveren krijgen allemaal een oorkonde.

De 5 wijken zijn:
Valkenburg
Rijnsburg
Katwijk aan den Rijn
Katwijk Noord (Hoornes-Rijnsoever)
Katwijk aan Zee

Iedereen kan voordragen tot 1 november 2012
Iedereen kan vrijwilligers opgeven door het daarvoor bestemde formulier in te vullen. Op de gemeentelijke website www.katwijk.nl vindt u via de homepagina een handig digitaal e-formulier, genaamd “voordracht vrijwilligersprijs 2012”. Na het invullen kunt u met een druk op de knop het ingevulde formulier direct verzenden. Als u niet beschikt over een internetverbinding kunt u het formulier telefonisch opvragen of ophalen bij de receptie in het gemeentehuis van Katwijk. De jury neemt alleen deze formulieren in behandeling, u kunt dus alleen een vrijwilliger opgeven door middel van dit formulier. Heeft u vragen over het nomineren dan kunt u bellen naar tel. 071-4065628/ 071-4065619 of mail naar vrijwilligersprijs2012@katwijk.nl.

Trots
De burgemeester en wethouders zijn trots op de vele vrijwilligers van Katwijk. De vrijwilligersdag is bedoeld om hen te bedanken voor hun belangeloze inzet in Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg. Alle vrijwilligersorganisaties en sectoren komen op deze dag aan bod. De vrijwilligers zijn onmisbaar in de sociale infrastructuur en het leven in de gemeenschap. Het maakt niet uit op welk terrein de vrijwilliger actief is. Ook dit jaar heeft de gemeente gekozen voor een vrijwilligerswaardering met een gelijke kans op een nominatie voor alle soorten van vrijwillige inzet.

Bron: gemeente Katwijk

Gert Varkevisser

Gert Varkevisser (37 jaar) is getrouwd en heeft een zoon en een dochter. Na zijn studie Bestuurskunde aan de Universiteit van Leiden is Gert sinds 2002 werkzaam bij de Rijksoverheid. Sinds 27 oktober 2011 is Gert toegetreden tot de gemeenteraad van Katwijk.