Nieuw verzetsmonument voor Rijnsburg

Claudia Noort-Verhoeff —  3 februari 2012

Net voor de jaarwisseling is het nieuwe verzetsmonument in Rijnsburg geplaatst, op de hoek van de Abdijlaan en het Burgemeester Koomansplein.

Er is veel te doen geweest over de keuze en de plaats van het monument. Maar het resultaat, gemaakt door de Rijnsburgse kunstenaar Joop van Egmond, is prachtig. Er is een steen met een algemene herdenkingstekst en een steen waarop naamsvermelding van verzetsmensen. De  ChristenUnie vindt dat er op deze manier en op deze historische plek in Rijnsburg een mooie en waardige manier invulling is gegeven.

Claudia Noort-Verhoeff

Claudia Noort-Verhoeff is bestuurskundige, is getrouwd en heeft twee dochters. De afgelopen twee jaar was ze als raadslid actief binnen de commissie welzijn. Overtuigd dat de politiek echt bij haar past wil ze met de ervaring die ze nu al heeft graag de komende jaren binnen de gemeente Katwijk opbouwen en uitbouwen met de nodige creativiteit.