OV in Katwijk hoogwaardig?

Gerard Mostert jr. —  16 januari 2012

Afgelopen commissie ruimte hebben we met elkaar gesproken over het openbaar vervoer in de gemeente Katwijk. Een onderwerp dat veel mensen aangaat omdat veel inwoners van onze gemeente voor het dagelijks woon-werk verkeer gebruik maken van het openbaar vervoer.

OV in Katwijk

Het onderzoek naar de RGL (Rijn Gouwe Lijn) heeft veel tijd gekost. Deze hoogwaardige openbaar vervoersverbinding (vervoer dat frequenter, stipter en comfortabeler is) is nog steeds niet van de grond gekomen. Het lijkt er op dat de komst van de RGL nog langer op zich laat wachten, of dat het stuk naar Katwijk toe er helemaal niet komt. Dat betekent dat we als gemeente nu weer onze wensen omtrent ons openbaar vervoer kenbaar moeten maken bij de provincie. Want de provincie is het orgaan dat daar over gaat. Als gemeente kunnen we slechts onze wensen kenbaar maken.

Als ChristenUnie fractie hebben we de wens uitgesproken voor een OV station in de gemeente Katwijk. Een station dat je snel naar Leiden brengt zodat je door heel Nederland kunt reizen, maar ook naar stations als Voorhout en Sassenheim die richting Amsterdam en Haarlem gaan.

De ChristenUnie vind het belangrijk dat het openbaar vervoer snel en betrouwbaar is. Taak aan de wethouder om die verlangens over te brengen aan de vervoerder en de provincie

Gerard Mostert jr.

Mijn naam is Gerard Mostert, ik ben 27 jaar, en ik werk bij ProDemos in Den Haag als educatief medewerker en coach. Ik ben actief in het Rijnsburgse verenigingsleven als muzikant bij de Flora Band. De ChristenUnie is mijn partij omdat wij bouwen aan een toekomst voor Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg. Ik wil mij inzetten voor een gemeente die ambitie heeft om de schepping te onderhouden en bewaren. Werkgelegenheid is enorm belangrijk, jongeren kunnen nauwelijks aan een baan komen, en wij moeten als gemeente de faciliteiten bieden om nieuwe werkgelegenheid aan te trekken. In mijn politieke werk geeft Gods woord mij het fundament waarop ik mijn steentje bij kan dragen.