Verzetsmonument in Rijnsburg nog dit jaar geplaatst

Claudia Noort-Verhoeff —  15 november 2011

De ChristenUnie heeft informatieve vragen gesteld over de voortgang van het nieuwe verzetsmonument in Rijnsburg.
verzetsmonument en oliebollenkraam

Uit de antwoorden blijkt dat het streven is om nog voor het einde van het jaar het nieuwe verzetsmonument in Rijnsburg te plaatsen. Inmiddels is de gedenktekst vastgesteld, de gedenkstenen geleverd en gaat de steenhouwer de tekst overnemen op de stenen. Ook het grondplan rondom het monument is vastgesteld, en is er overleg met de aannemer over de herinrichting van de plek.

Maar hoe moet het nu verder met de oliebollenkraam?

In de vergunning is opgenomen dat het niet is toegestaan de kraam voor het verzetsmonument te plaatsen. Het verzetsmonument moet goed zichtbaar en bereikbaar zijn. De oliebollenkraam staat nu nog voor de betonnen voet waarop het verzetsmonument zal komen. Maar nadat de gedenksteen is geplaatst wordt de oliebollenkraam verplaatst zodat hij niet meer voor de gedenksteen staat.

Claudia Noort-Verhoeff

Claudia Noort-Verhoeff is bestuurskundige, is getrouwd en heeft twee dochters. De afgelopen twee jaar was ze als raadslid actief binnen de commissie welzijn. Overtuigd dat de politiek echt bij haar past wil ze met de ervaring die ze nu al heeft graag de komende jaren binnen de gemeente Katwijk opbouwen en uitbouwen met de nodige creativiteit.