Jaap Oudes nieuwe voorzitter ChristenUnie Katwijk

Klaas Jan van der Bent —  28 november 2011

Tijdens de onlangs gehouden ledenvergadering werd Jaap Oudes unaniem gekozen als nieuwe voorzitter van ChristenUnie Katwijk.

Jaap Oudes en Gerard Mostert - nieuwe voorzitter ChristenUnie Katwijk

Er is geruime tijd door het bestuur van de kiesvereniging ChristenUnie Katwijk – Rijnsburg – Valkenburg gezocht naar een nieuwe voorzitter. Dit was noodzakelijk omdat Gerard Mostert Sr, die sinds eind september 2008 voorzitter van de kiesvereniging was, inmiddels alweer zo’n anderhalf jaar geleden wethouder werd. Sinds die tijd fungeerde Gerard als waarnemend voorzitter.

Nadat hij wethouder was geworden hield hij zich als voorzitter uitsluitend bezig met de interne aangelegenheden, terwijl de externe contacten van de vereniging met andere politieke partijen in voorkomend geval werden waargenomen door fractievoorzitter Klaas Jan van der Bent. Gelukkig is nu aan deze situatie een einde gekomen.

De nieuwe voorzitter Jaap Oudes is geen onbekende binnen de gemeente Katwijk. Jaap was namens de ChristenUnie lid van de gemeenteraad van Rijnsburg van 2002 t/m eind 2005 en aansluitend van de gemeenteraad van Katwijk van 2006 t/m 2010.

Klaas Jan van der Bent

Posts Twitter Facebook

Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg vormen een schitterende gemeente met veel kwaliteiten maar ook grote uitdagingen. Om hier een succes van te maken is een sterk en daadkrachtig gemeentebestuur nodig. Iets wat op het lijf geschreven is van de ChristenUnie. Wij staan bekend om onze inhoudelijke politiek. Dat leidt tot een betrouwbaar en stabiel bestuur. Precies wat Katwijk nodig heeft. Onze kandidaten zijn betrokken bij wat er in onze gemeente speelt en stellen zich beschikbaar om deze klus te klaren. Laat u vertegenwoordigen door de ChristenUnie. Voor een stabiel en betrokken gemeentebestuur: stem ChristenUnie!