Vertrek en opvolging in de ChristenUnie fractie

Klaas Jan van der Bent —  13 oktober 2011

Met ingang van de raadsvergadering van 27 oktober zal de fractie van de ChristenUnie twee vertrouwde gezichten gaan missen. De raadsleden Nico van der Horst en John Zuijderduijn hebben aangegeven te stoppen met het raadswerk. Ze zullen worden opgevolgd door Gerard Mostert jr. en Gert Varkevisser.

raadsleden ChristenUnie vertrek opvolging

Nico van der Horst heeft inmiddels bijna achttien jaar een politiek ambt bekleed en is al vele jaren daarvoor actief geweest als bestuurslid en lid van de schaduwfractie van het GPV, later opgegaan in de ChristenUnie. Na zo’n lange periode vind Nico het tijd geworden om het stokje over te dragen. “Hij heeft het raadswerk altijd met plezier gedaan en het ook als een zegen ervaren dat de Here hem de gelegenheid heeft gegeven op deze wijze inhoud te geven aan onze cultuuropdracht. Nu er goede jonge opvolgers klaarstaan om het over te nemen kan hij met een gerust hart terugtreden.”
Voor John Zuijderduijn komt er plots een einde aan zijn eerste periode als raadslid. De afgelopen anderhalf jaar heeft hij als raadslid “met plezier zijn bijdrage mogen leveren aan het bestuur van Katwijk”. Vanwege gezondheidsredenen is John genoodzaakt zich terug te trekken uit de actieve politiek.

De ChristenUnie-fractie kijkt met dankbaarheid en plezier terug op de goede samenwerking. De lege plaatsen zullen worden ingenomen door Gert Varkevisser en Gerard Mostert jr. Voor beide geldt dat ze inmiddels al de nodige ervaring hebben opgedaan als lid van de schaduwfractie.

Gerard (22 jaar) woont in Rijnsburg en komt uit een politiek nest. In het dagelijks leven studeert hij geschiedenis en staatsinrichting aan de lerarenopleiding in Utrecht en staat daarom ook voor de klas in het middelbaar onderwijs. Naast zijn studie is hij actief binnen de Floraband en geeft les aan de Jong Floraband als slagwerkinstructeur.

Gert (32 jaar) is getrouwd en heeft een zoon. Na zijn studie Bestuurskunde aan de Universiteit van Leiden is Gert sinds 2002 werkzaam bij de Rijksoverheid. Hij heeft op diverse ministeries gewerkt aan maatschappelijke vraagstukken op het gebied van veiligheid, geweld en integratie. Op dit moment werkt Gert bij het ministerie van Veiligheid en Justitie.

Klaas Jan van der Bent

Posts Twitter Facebook

Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg vormen een schitterende gemeente met veel kwaliteiten maar ook grote uitdagingen. Om hier een succes van te maken is een sterk en daadkrachtig gemeentebestuur nodig. Iets wat op het lijf geschreven is van de ChristenUnie. Wij staan bekend om onze inhoudelijke politiek. Dat leidt tot een betrouwbaar en stabiel bestuur. Precies wat Katwijk nodig heeft. Onze kandidaten zijn betrokken bij wat er in onze gemeente speelt en stellen zich beschikbaar om deze klus te klaren. Laat u vertegenwoordigen door de ChristenUnie. Voor een stabiel en betrokken gemeentebestuur: stem ChristenUnie!