Middernacht

Henk Noordhuis —  11 juni 2011

Wat zijn kenmerken van middernacht? Nou midden in de nacht, het donkerste moment en 24.00 uur. Wat er ook bij hoort is dat de meeste mensen op dat tijdstip slapen.

De omstandigheden daarvoor maken we zo plezierig mogelijk. Soms teren we wat in op de omstandigheden. Bijvoorbeeld met een groot evenement in onze omgeving. Geen punt maar houd het binnen de perken. Er zijn er genoeg die niet tot laat kunnen doorfeesten en hun nachtrust voor het werk echt nodig hebben. Maak van de nacht dus geen dag. Organisatoren van grote feesten, waarbij het volgens de regels gaat, een bonus geven in de vorm van langer te mogen doorgaan is absurd. Niet doen dus en afstappen van goodwill halen over de rug (nachtrust) van medeburgers die willen slapen. Het is tenslotte middernacht.

Henk Noordhuis

Ik werk al 29 jaar bij de Universiteit van Leiden bij de faculteit Rechtsgeleerdheid. Als leidinggevende in de onderwijsorganisatie heb ik met veel mensen te maken. Dat is ook wat me het meeste boeit. Ik wil graag van u horen hoe u over gemeentezaken denkt of wat u wilt voorstellen want dat komt het raadswerk ten goede. U kunt me persoonlijk benaderen en mag op mijn luisteren rekenen. De Christen Unie is er voor u.