Interactief komen tot een sportbeleid

Atie Kuijt —  21 mei 2011

Heeft een paar weken geleden de commissie Welzijn gesproken met de wethouder over de sportnota, is het nu de beurt aan vertegenwoordigers uit het veld.

sport en speelplaats

Op dinsdagavond 24 mei a.s. komen vertegenwoordigers van sport verenigingen,  onderwijsinstellingen, gezondheid- en welzijnsorganisaties bij elkaar in het Andreas College om met de gemeente na te denken over de visie op sport.

Onze fractie hoopt deze avond van de partij te zijn en hoort graag wat er leeft in onze gemeente als het gaat over sport. Belangrijk is het natuurlijk om te luisteren naar de verenigingen, maar net zo belangrijk is het om te horen hoe gedacht wordt over het bewegen van ouderen, jongeren en kinderen. Niet alleen op het voetbalveld of hockeyveld,  in sportzalen of in het zwembad, maar ook op scholen en in de wijken. Ook niet te vergeten de groepen die wandelen of  fietsen in groepsverband.

In de fractie hebben we al gesproken over wat wij belangrijk vinden als het gaat over sport. Denk daarbij aan gezondheid, meer bewegen van ouderen en jongeren. Wat kan er anders bij sport verenigingen. Wij horen heel graag van u  hoe u er over denkt.

Al de inzichten die we opdoen kunnen we gebruiken om samen met het college tot een goed sportbeleid te komen.

Atie Kuijt

Vanuit het geloof dat God regeert, neem ik mijn verantwoordelijkheid een bijdrage te leveren in onze samenleving. Vanuit de politiek, vanuit de ChristenUnie, zet ik me in voor een betrokken, maar ook stabiel bestuur. Daarbij gaat het om het welzijn van jong en oud, sterk en kwetsbaar, van gezinnen en alleenstaanden. Betrokkenheid in de samenleving betekent voor mij dat ik dicht bij de burger sta, dat ik serieus naar hen luister. Hun inbreng en overtuiging spelen een belangrijke rol in mijn overwegingen om tot besluiten te komen. Niet over de hoofden van de burgers heen, maar samen met hen! Met politieke spelletjes houd ik mij niet bezig. Mijn motto is: Je praat niet alleen, maar je doet ook wat je zegt.