Door Vriendschap Sterk

Atie Kuijt —  14 april 2011

Update: op 16 april bereikte ons het bericht dat Anne Bert Dee, voorzitter van DVS, is overleden. Wij condoleren de familie en DVS met dit verlies.

Donderdag 7 april hebben we een bezoek gebracht aan DVS in het Heen, een rondje clubhuis gedaan en met elkaar gesproken over een toekomstige locatie voor deze muziekvereniging die al veel kampioenschappen op hun naam heeft staan.

DVS heeft de laatste maanden veel aandacht gevraagd voor hun problematiek, want in maart 2015 moet DVS uit hun clubhuis. Het contract met de gemeente loopt dan af en wordt niet meer verlengd. DVS wilde dit probleem ook graag met ons bespreken. Belangrijk voor DVS is dat zij weer een locatie krijgt die rendabel is voor hun club en waar zij weer 30 jaar zou kunnen zitten.

Wij zijn van mening dat het heel belangrijk is voor DVS dat zij zich niet afhankelijk maakt van de gemeente of de politiek, maar juist eigen plannen en voorstellen indient bij de gemeente. Het wordt tijd voor helderheid. Van de gemeente mag worden verwacht dat meegewerkt wordt in het traject naar een goede locatie voor DVS  en misschien hulp kan bieden bij de investeringen die nodig zijn.
Aan het eind van ons bezoek kunnen we vaststellen dat DVS tot iets goeds in staat is en gelukkig met de gemeente aan tafel zit. Binnenkort vindt er een gesprek plaats met de wethouder over nieuwe locaties. Wij zijn samen met DSV heel benieuwd wat hier uitkomt.

Atie Kuijt

Vanuit het geloof dat God regeert, neem ik mijn verantwoordelijkheid een bijdrage te leveren in onze samenleving. Vanuit de politiek, vanuit de ChristenUnie, zet ik me in voor een betrokken, maar ook stabiel bestuur. Daarbij gaat het om het welzijn van jong en oud, sterk en kwetsbaar, van gezinnen en alleenstaanden. Betrokkenheid in de samenleving betekent voor mij dat ik dicht bij de burger sta, dat ik serieus naar hen luister. Hun inbreng en overtuiging spelen een belangrijke rol in mijn overwegingen om tot besluiten te komen. Niet over de hoofden van de burgers heen, maar samen met hen! Met politieke spelletjes houd ik mij niet bezig. Mijn motto is: Je praat niet alleen, maar je doet ook wat je zegt.