Vissers krijgen hulp van ChristenUnie

Klaas Jan van der Bent —  24 februari 2011

De Zuid-Hollandse vissers krijgen hulp van de ChristenUnie. De vissers worden gehinderd door strenge regels, dure brandstof, lage opbrengst en groeiende concurrentie.

Om de visserij een prominente plaats te geven op de politieke agenda heeft de ChristenUnie een Tienpuntenplan Noordzeevisserij opgesteld. Lijsttrekker Chris Schaapman van de ChristenUnie Zuid-Holland bood de vissers het plan afgelopen vrijdagochtend aan. De overhandiging vond plaats op de visafslag in Scheveningen. Met het Tienpuntenplan wil de ChristenUnie stelling innemen in het debat om de Nederlandse visserijsector te verbeteren.

Concrete aandachtspunten die worden genoemd zijn: Het stimuleren van innovatie door het oprichten van regionale blueports, het Masterplan Duurzame Visserij en het voorkomen van toenemende oneerlijke concurrentie van goedkope kweekvis met de kwalitatief veel betere en duurzaam gevangen Nederlandse platvis.
In het Tienpuntenplan Noordzeevisserij wordt in het bijzonder aandacht gevraagd voor de mensen die het werk doen in de visserijketen: de vissers op de kotters, de medewerkers op de afslagen, het personeel in de visverwerkende industrie, de visverkopers. Zij vormen het hart van de visserijsector in Nederland.

De volledige versie van het plan: ChristenUnie – Tienpuntenplan 2011De Nederlandse Noordzeevisserij

Klaas Jan van der Bent

Posts Twitter Facebook

Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg vormen een schitterende gemeente met veel kwaliteiten maar ook grote uitdagingen. Om hier een succes van te maken is een sterk en daadkrachtig gemeentebestuur nodig. Iets wat op het lijf geschreven is van de ChristenUnie. Wij staan bekend om onze inhoudelijke politiek. Dat leidt tot een betrouwbaar en stabiel bestuur. Precies wat Katwijk nodig heeft. Onze kandidaten zijn betrokken bij wat er in onze gemeente speelt en stellen zich beschikbaar om deze klus te klaren. Laat u vertegenwoordigen door de ChristenUnie. Voor een stabiel en betrokken gemeentebestuur: stem ChristenUnie!