De Belbus blijft, maar …

Claudia Noort-Verhoeff —  16 oktober 2010

Het ging de afgelopen commissievergadering niet alleen over de belbus. Natuurlijk is iedereen blij dat de belbus blijft.

Belbus

Maar de belbus is er maar voor een deel van de ouderen. De ChristenUnie zich ook zorgen over het complete plaatje vervoersvoorziening voor onze ouderen in de toekomst. Er zijn namelijk ook heel wat ouderen die momenteel WMO- geindiceerd zijn. Hoe zal hun vervoerstoekomst er uit zien?

Nu gaat de raad mee met een collectie vraagafhankelijk vervoer in de regio, inclusief behoud van de belbus. Wat betekent dat voor de service die aan al die andere gebruikers tot nu toe is geleverd? Nu het vertrouwde met taxi Jonker, die veel betekent voor de ouderen en WMO-geindiceerden. Nu nog lokaal geregeld, straks regionaal. Welke garanties zijn er voor de gebruikers van de vervoersvoorzieningen?
De ChristenUnie gelooft in een lokaal collectief vraagafhankelijk vervoer, niet in een regionaal systeem.

Dichtbij de burger, dichtbij de ouderen en wmo-geindiceerden. Voor hen is het belangrijk dat vervoer goed wordt geregeld, van deur tot deur, door een betrokken ondernemer. Dat kan haast niet meer als er regionaal gewerkt moet worden.

Claudia Noort-Verhoeff

Claudia Noort-Verhoeff is bestuurskundige, is getrouwd en heeft twee dochters. De afgelopen twee jaar was ze als raadslid actief binnen de commissie welzijn. Overtuigd dat de politiek echt bij haar past wil ze met de ervaring die ze nu al heeft graag de komende jaren binnen de gemeente Katwijk opbouwen en uitbouwen met de nodige creativiteit.