ChristenUnie wil stille, enge plekken aanpakken

admin —  20 februari 2010

U kent ze wel, van die stille, enge plekken. Een doodlopend steegje, een fietstunnel, een donker paadje in een parkje. Je kunt je er erg onveilig voelen.

Onveilige plakken tunneltje

Vaak nodigen deze plekken uit tot vandalisme (graffiti, rommel en vernieling) en zijn het ideale hangplekken voor jongeren. Om deze plekken in Katwijk te lokaliseren en aan te pakken wil de ChristenUnie dat er een meldpunt komt bij de gemeente waar burgers stille en enge plekken kunnen doorgeven.

In Zoetermeer werkt men al enkele jaren met succes met deze aanpak. Vaak blijkt de plek veiliger te kunnen worden gemaakt door betere verlichting, een nieuwe verflaag, het weghalen van overtollig groen of het ophangen van een camera. De ChristenUnie wil met het aanpakken van stille, enge plekken voorkomen dat overlast en vandalisme optreedt en gevoelens van onveiligheid wegnemen.