Zorro rides again!

Klaas Jan van der Bent —  28 januari 2010

Dat wij niet onder de indruk zijn van de kracht van dit college mag algemeen bekend zijn. De laatste loodjes wegen alleen maar zwaarder. De wethouders zien reikhalzend uit naar de verkiezingen in de hoop daar nieuwe energie uit te halen of met een diepe zucht afscheid te nemen. Maar eerst moeten er nog een paar hobbels worden genomen. Het gedoe rond de Maatschappelijke Opvang staat vandaag op de agenda.

Tijdens de algemene beschouwingen benoemden we al de rol van wethouder van Duijn in dit dossier. Niet in staat om de regie te voeren heeft hij inmiddels een hele dorpskern tegen zich in het harnas gejaagd. Uiteindelijk moest de Burgemeester als een ware Zorro ten tonele verschijnen om alsnog de rust te bewaren en een uitweg te vinden.

Inmiddels is er weer gedoe. Verschillende brieven die elke keer iets anders zeggen en de vraag wat de wethouder nu wel of niet aan de raad moest vertellen. Gisteren was er nog op het laatste moment een overleg tussen de Brug en de gemeente gearrangeerd. Binnen een dag hebben we daar een brief over gekregen. Namens de gemeente was wethouder van Duijn aanwezig en natuurlijk ook weer de burgemeester zelf. Ben nu wel benieuwd wie vanavond het woord voert. De wethouder of de gemaskerde man…

Kijk ter voorbereiding alvast naar: http://www.youtube.com/watch?v=gTfdiHxYivA

Klaas Jan van der Bent

Posts Twitter Facebook

Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg vormen een schitterende gemeente met veel kwaliteiten maar ook grote uitdagingen. Om hier een succes van te maken is een sterk en daadkrachtig gemeentebestuur nodig. Iets wat op het lijf geschreven is van de ChristenUnie. Wij staan bekend om onze inhoudelijke politiek. Dat leidt tot een betrouwbaar en stabiel bestuur. Precies wat Katwijk nodig heeft. Onze kandidaten zijn betrokken bij wat er in onze gemeente speelt en stellen zich beschikbaar om deze klus te klaren. Laat u vertegenwoordigen door de ChristenUnie. Voor een stabiel en betrokken gemeentebestuur: stem ChristenUnie!