Maatschappelijke Opvang dichtbij

admin —  6 januari 2010

Soms worden besluiten die in de Katwijkse politiek genomen zijn, achterhaald door nieuwe ontwikkelingen en kansen. Zo ook nu. Hoeveel uren zijn in de afgelopen periode niet besteed aan maatschappelijke opvang, waarbij het nog helemaal niet zeker is dat dit op korte termijn gerealiseerd kan worden. Tijdens dit traject weet je ook niet dat er op korte termijn in de directe omgeving van Katwijk een mogelijkheid zich voordoet om deze opvang zeker en sneller te realiseren. Verloren energie? De ChristenUnie vindt van niet want die heeft vanaf het begin haar ogen niet gesloten gehouden voor andere opties en altijd genoemd dat er een tweede locatie moet zijn. Na uitzendingen op TV, artikelen in het Leidsch Dagblad en de brief van de advocaten van het comité in Valkenburg, heeft de ChristenUnie gemeend de opvang aan de Turkooislaan te Leiden serieus als tweede optie te benoemen. De ChristenUnie heeft deze optie voorgelegd aan het college.