Handen uit de mouwen bij het opruimen in de wijk

Atie Kuijt —  23 januari 2010

Met bezems, papierknijpers en vuilniszakken gingen we vanmorgen goedgemutst en in onze blauwe ChristenUnie trui de wijk in. De bezem ging prima, maar met de papiergrijpers was het toch wel een beetje wennen. Maar goed, wij van de ChristenUnie zijn wel wat gewend en al gauw hadden we de slag te pakken en zagen we steeds sneller meer troep in onze vuilniszakken verdwijnen. Mensen in de buurt en in het winkelcentrum van Rijnsburg konden het wel waarderen dat wij het goede voorbeeld hebben gegeven. Leuke gesprekken gevoerd over De Kwekerij, de methode waarmee wij na de verkiezingen in het college aan de slag gaan. De ChristenUnie gaat voor een verbeterde leefbaarheid, veiligheid en verantwoordelijkheid voor allen in wijken en buurten. Vandaag merkten we weer dat dat eigenlijk precies aansluit bij wat de burger wil.

Atie Kuijt

Vanuit het geloof dat God regeert, neem ik mijn verantwoordelijkheid een bijdrage te leveren in onze samenleving. Vanuit de politiek, vanuit de ChristenUnie, zet ik me in voor een betrokken, maar ook stabiel bestuur. Daarbij gaat het om het welzijn van jong en oud, sterk en kwetsbaar, van gezinnen en alleenstaanden. Betrokkenheid in de samenleving betekent voor mij dat ik dicht bij de burger sta, dat ik serieus naar hen luister. Hun inbreng en overtuiging spelen een belangrijke rol in mijn overwegingen om tot besluiten te komen. Niet over de hoofden van de burgers heen, maar samen met hen! Met politieke spelletjes houd ik mij niet bezig. Mijn motto is: Je praat niet alleen, maar je doet ook wat je zegt.