Geen Collectief Vraagafhankelijk Vervoer voor Katwijk

admin —  27 januari 2010

Gisteravond vervolg overleg gehad over de plannen voor Collectief Vraagafhankelijk Vervoer (CVV). De belbus is nu wel gered, maar het plan om de WMO klanten onder te brengen bij het CVV blijft overeind, sterker nog, het lijkt wel of we daar als commissie Welzijn nu niets meer over te zeggen hebben. Terwijl de wethouder de commissie toch een nadrukkelijk point-of-no-return had beloofd, een moment waarop we definitief zouden beslissen wel of niet over te gaan op het CVV.

Ik ben er zó van overtuigd dat we er als Katwijk flink op achteruit gaan met dat nieuwe regionale vervoer. Denk dat het nieuwe systeem toch duurder zal zijn, veel meer rompslomp geeft en enorm zal afdoen aan de kwaliteit. Met hoeveel zekerheid kunnen we over de hoogte van de kosten praten? Tot nu toe veranderen de cijfers nog iedere keer, terwijl de wethouder wel voor de goedkoopste voorziening gaat. En we weten niet eens wat de prijs is van huidige leverancier voor deze WMO voorziening. Hoe kun je nu op deze manier een juiste afweging maken?