ChristenUnie positief over zeejachthaven Katwijk

admin —  6 januari 2010

Op de vraag van het Witte Weekblad of ‘Een zeejachthaven noodzakelijk is voor Katwijk’ hebben de politieke partijen hun reactie gegeven. De ChristenUnie ziet een zeejachthaven natuurlijk niet als absoluut noodzakelijk maar wel als een unieke kans. Vandaar dat de ChristenUnie positief staat tegenover de ontwikkeling van een zeejachthaven. Een haven die het karakter, de natuur en de economie van Katwijk versterkt. Dat moet mogelijk zijn, al moet de uitwerking van de ideeën nog uitwijzen of dit haalbaar is. We zitten immers nog pas in de ideefase. We redeneren daarom niet vanuit angst maar juist vanuit onze kracht! Mensen komen naar Katwijk vanwege het unieke karakter. Laten we dan ook gaan voor een unieke haven in Nederland: een echte Katwijkse haven!

Dit standpunt wordt breed gedragen in de Katwijkse politiek. Alleen de SGP is ronduit tegen omdat het de ideeen niet anders dan als bedreiging kan zien. De overige partijen staan er positiever tegenover maar benadrukken allemaal dat de ideen nog wel op haalbaarheid getoetst moeten worden. Daar wordt binnenkort meer over duidelijk. Donderdag 7 januari zal het plan van aanpak van de Haalbaarheidsstudie Zeejachthaven worden besproken.

Lees de overige reacties op de site van Het Witte Weekblad.