ChristenUnie en VVD doen onderzoek naar gebruik van de belbus

admin —  19 december 2009

De komende weken gaan de raadsleden Anita van Ginkel (VVD), Atie Kuijt (ChristenUnie) en Claudia Noort-Verhoeff (ChristenUnie) met de belbus mee om ouderen (55+) te vragen naar hun gebruik van de belbus.

Het college van Katwijk is al geruime tijd bezig met een regionale vervoersvoorziening, die de belbus in de toekomst zou kunnen vervangen. De gemeenteraad moet hiermee dan wel instemmen. De ChristenUnie en de VVD hebben hun twijfels over de kleinschaligheid, het persoonlijke en het sociale van deze regeling en hebben besloten een eigen onderzoek te starten. De uitkomst van het onderzoek, dat de komende weken zal worden gehouden, zal de kritische visie die beide partijen hebben op dit nieuwe plan, meer inzicht geven en zal leiden tot een verantwoorde vervoersvoorziening voor de kwetsbare burger.